puckverwij.reismee.nl

De tweede week

Week 2

Maandag en dinsdag waren nog rustige dagen vorige week. Aayden en Puja zijn nog steeds thuis en we houden het lekker rustig. Op maandag komt een nichtje van Puja langs met haar kinderen. De oudste is net war jonger dan Aayden en de jongste is nu bijna een jaar oud. De kinderen spelen lekker weg terwijl wij met zen 3e kletsen over van alles en nog wat. Na de lunch gaan ze weer naar huis en wij maken ons klaar om Aaryan en Saffron op te halen van school. DE afgelopen dagen doe ik het meeste van het rijden om gewend te raken aan de drukte en de routes om overal te komen. Als we thuis komen eten de kinderen hun fruit en doen we hun huiswerk. Saffron heeft vanavond ‘Brownies’. Dit is een soort girl scouts. Hier wordt ze om 6 uur voor opgehaald. Ik heb gekookt vanavond. We houden het lekker simpel met macaroni en kaas. Na het eten kijken de jongens ‘the greatest showman’. Saffron wordt rond 8 uur opgehaald door Puja terwijl ik de jongens in bed leg. Puja stopt Saffron in bed en ik maak eten voor ons klaar. Die avond is blijkbaar de finale van ‘celebratie Big Brother’, dit wist ik niet. Puja en ik kijken de finale en gaan gauw naar bed.

Dinsdag heb ik een afspraak bij de bank om mijn bankrekening te openen. s’ Ochtends na de ochtenddrukte in huis maak ik Aayden klaar en ontbijt met hem. Om 12 uur zijn we in Staines bij de bank. Op momenten als dit krijg vaan de angst dat ik helemaal niet meer weet wat woorden betekenen en dat ik negens een antwoord op weet. Aayden en Puja lopen gauw even naar de overkant omdat Aayden moet plassen, als ik wordt geroepen. Achteraf gezien heb ik me weer eens druk gemaakt om niks. Binnen een half uur is alles geregeld en lopen we richting de auto om weer naar huis te gaan. We merken dat Aayden zich erg verveeld en moe wordt van het niks doen. Toen Aaryan en Saffron ook nog thuis waren had hij wat te doen maar de afgelopen week is hij erg hangerig en verveeld. Het is tijd dat hij naar school gaat. Onderweg naar huis valt bij in slaap. Thuis laten we hem voor een poosje slapen voor we hem wakker maken, anders slaapt hij vannacht weer niet. Puja ligt ook op de bank, ze voelt zich niet goed. We spreken af dat ik de kinderen alleen ophaal. Ik vind dit super spannend maar gaat gewoon goedkomen. Ik haal de kinderen op en voor we in de auto stappen begint Aaryan ineens te huilen. Als ik hem vraag wat er is zegt hij dat er niks aan de hand is. Ik vraag hem of er echt niks aan de hand is of hij het gewoon niet wilt zeggen. Hij knikt bij het tweede dus ik laat hem even en hijs hem in de auto. Als we thuis komen maak ik fruit klaar en kleden de kinderen zich om. Aaryan verteld aan Puja dat hij verdrietig is omdat hij niet meer aan tennis mee doet. Dit deed hij altijd na school op dinsdag, maar omdat hij begint met ‘Cubs’ gaat hij niet meer naar tennis. Puja zegt het met Anuj te overleggen en er op terug te komen. Bij de kinderen hebben geen huiswerk dus de jongens spelen met elkaar en ik speel een spel met Saffron. Ik leg haar het spel Beverbende uit en we spelen 4 rondes. Ze is er in 1 keer kapot goed in. Dinsdag is douch dag en ik help beide jongens met douchen. Puja helpt Saffron en hierna leggen we ze gelijk in bed. Puja en ik besluiten heel even tv te kijken voor we naar bed gaan. We duiken rond half 10 in bed en ik val direct in slaap.

Woensdag is een grote dag in huis. Aaryan heeft zijn eerste school dag ‘at big boy school’. Puja, Anuj en ik brengen hem met zen 3e weg. Voor we weggaan voelt Anuj zich niet goed maar hij besluit toch mee te gaan. Puja voelt zich nog steeds niet helemaal goed, dus ook vandaag rij ik. We brengen Aayden naar school toe en zonder enkele problemen wandelt hij zijn klas in en kijkt niet eens echt achterom. We rijden weer naar huis en Anuj gaat weer in bed liggen. Ik skype gezellig een uurtje met men grote zus en als ik weer beneden kom ligt de hele woonkamer vol met papieren. Werkelijk overal liggen papieren. Puja is bezig met de administratie van 2 jaar. Alles is twee jaar lang in twee grote lades gegooid en vandaag was het moment voor Puja om dit op te ruimen. Ze komt er rond 2 uur achter dat ze te weinig mappen heeft en rijd gauw op en neer naar Staines om nieuwe op te halen. Op de terugweg komt ze in de file te staan ergens en appt mij om alles klaar te maken zodat ik in kan stappen en we gelijk door kunnen naar de schoon van Aayden om hem op te halen. Ik heb wat fruit en snacks ingepakt omdat we gelijk doorrijden naar Staines, naar het huis van de tante van de kinderen die hun op donderdag bijles geeft. We rijden er een keer heen zodat ik weet waar we heen moeten voor donderdag. De kinderen eten achterin rustig hun snacks. Als we weer thuis zijn is Aayden in slaap gevallen. Het viel ons op dat hij erg veel honger had toen hij in de auto stapte. Eenmaal thuis help ik hem met omkleden en maak ik hem wakker. De kinderen duiken bij Anuj in bed om hun huiswerk te doen en spelletjes te spelen op zijn computer. Puja maakt een curry met lam klaar, doet de administratie verder en ik besluit maar weer te gaan strijken, om toch maar iets te doen. De kinderen komen af en toe ven langs om te kijken wat ik aan het doen ben. De kinderen worden geroepen voor het eten en na 10 minuten kom ik ook naar beneden om Puja te helpen rond de tafel. We moeten een beetje opschieten omdat Aaryan om 7 uur voor het eerst naar ‘Cubs’ gaat. Dit is ook een soort scouting. Vandaag is de eerste keer dat hij gaat om te kijken wat hij ervan vindt. Hierna rijden we door naar Chertsey om wat boodschappen te gaan doen. Als we thuiskomen leg ik Aayden gelijk in bed, hij zit al te knikkenbollen achterin de auto. Hij had zen pyjama al aan dus dat komt goed uit. Als ik hem in bed leg draait hij gelijk op zen buik en snurkt een eind weg. Rond half 9 komt Aaryan thuis en ook hij gaat gelijk naar bed. Puja en ik beginnen aan een nieuwe serie, Bodyguard. Na 1 aflevering ben ik al hooked. We kijken twee afleveringen en ik besluit naar bed te gaan terwijl Puja nog een aflevering kijkt.

Donderdag is de eerste ‘echte dag als au pair’. Om 8 uur stappen Puja en ik in de auto om haar naar het station te brengen. Er staat een hele lange rij met auto’s in de richting van het station. Puja stapt uit om de rest te lopen en ik rij gauw naar huis om de kinderen helemaal klaar te maken en Aayden naar school te brengen. Ik zeg tegen Anuj dat er een hele lange rij staat en we verteken allebei eerder om alsnog op tijd te kunnen zijn. Aayden en ik zijn net op tijd bij de school, maar nu moeten we nog parkeren. Het is erg druk en ik parkeer wat verder weg en we lopen snel naar de school. Ondanks dat we snel lopen is hij 5 minuutjes te laat. Gelukkig waren we niet de enige die te laat waren. Ik rij terug naar huis, ruim de keuken op, zuig de vloer en eet rustig mijn ontbijtje. Ik stap onder de douch en besluit het lekker rustig aan te doen. Rond kwart voor 3 rij ik weer richting de school van Aayden om hem als eerste op te halen. Hij komt moe naar buiten lopen en sjokt achter mij aan naar de auto. Ik heb fruit en snacks mee genomen voor de kinderen om in de auto te eten omdat we weer naar Staines gaan voor de bijles van de kinderen. We rijden naar de school van Aaryan en Saffron en gaan gelijk door naar Staines. Wegens de drukte overal komen we iets te laat, maar het is geen probleem. De oudste twee hebben een uur bijles terwijl ik met Aayden en het zoontje van Isha speel. Rond kwart over 5 rijden we weer naar huis. Omdat het weer druk is duurt het wat langer dan verwacht. Rond kwart voor 6 komen we thuis en ik begin gelijk met koken. We houden het lekker simpel, hotdogs met komkommer en wortels. Binnen 15 minuten zitten de kinderen te eten terwijl ik de keuken opruim. Na het eten geef ik de kinderen 1 voor 1 een douchbeurt en ondertussen komt ook Puja thuis. Als de kinderen klaar zijn voor bed stopt Puja ze in en ga ook ik eten. Tijdens het eten bel ik met Floor en moeders. Puja en ik kijken naar de volgende aflevering van Bodyguard samen en gaan beide naar bed.

Vrijdag ochtend is bijna hetzelfde als de donderdag ochtend. Ik breng Puja naar het station, alleen is het nu minder druk, en ik breng Aayden weer naar school. Als ik thuis kom ruim ik de keuken weer op en verschoon ik de bedden van de kinderen. Vandaag komt ook de glazenwasser langs. Hij komt rond 1 uur en maakt alle ramen schoon. Over de hele dag heb ik veel contact met Puja. Appjes over de glazenwasser, opmaken van de bedden, vragen over en weer etc. Puja vraagt of ik vanavond op de kinderen wil passen, zodat zij en Anuj uit eten kunnen en naar de film. Ik vind dit geen probleem. Ik haal de kinderen op en we rijden weer naar huis. Thuis kleden ze zich om, eten ze hun fruit en beginnen we aan het huiswerk. Ik lees samen met Aaryan zijn boek en Saffron begint met haar poster over J.K. Rowling. Aaryan heeft veel aansporing nodig tijdens het lezen. Hij heeft steeds kleine boekjes van max. 16 pagina’s, op elke pagina misschien 7 zinnen, en nog doet hij er moeilijk over, elke dag opnieuw. Als hij gewoon goed doorleest is hij altijd in 10 minuten klaar. Maar 20 minuten na al het geklaag en gemopper is hij eindelijk klaar en help ik Saffron met haar poster. De jongens spelen in de speelkamer en komen op gegeven moment in de woonkamer op de laptop een spelletje spelen. Ik spreek met ze af dat ze 15 minuten op de laptop mogen en wonder boven wonder gaan ze hier in een keer mee akkoord. Na 15 minuten gaan ze weer buiten spelen. Ik maak het eten klaar en de kinderen schuiven aan tafel om te eten. Na het eten trekken ze allemaal hun pyjama aan en besluiten we om als ik klaar ben met het opruimen van de keuken een film te gaan kijken. Ik haal snel een stofzuiger door het huis en we kiezen met zen alle een film. Tussendoor spelen we nog wat met snapchatfilters en om half 9 stuur ik ze naar boven, alleen is Aayden al in slaapaanvallen bij mij op schoot. Ik til hem naar boven en leg hem in bed. Ook Aaryan en Saffron gaan in bed liggen. Na ongeveer een uur hoor ik een harde knal boven en komt iemand de trap af rennen. Saffron komt trillend de woonkamer in en verteld dat er een mega grote spin in haar kamer zit. Ik raap al mijn moed, en een slipper, bij elkaar en besluit te gaan kijken. Als ik haar kamer inkom zie ik gelijk de spin en weet meteen dat ik dit niet kan doen. Hij is echt groot. Ik zeg tegen Saffron dat ze in het bed van Puja en Anuj kan gaan liggen, maar die kamer vind ze eng. Voor deze ene keer mag ze in mijn bed, maar dit is echt een 1 maling iets. Als ik weer beneden zit komt Aaryan naar benden met de vraag waarom Saffron in mijn bed mag slapen. Ik leg hem uit waarom en hij vind het oneerlijk. Dit heef ook te maken met iets wat eerder is voorgevallen. Tijdens de film hadden alle kinderen honger en geef ik ze toestemming om allemaal 1 ding uit te kiezen wat ze willen eten. Aaryan pakt gelijk een bolletje, Aayden wil een glas vruchtensap en Saffron pakt een soort ijs sandwich met chocolade koekjes en marshmallow vulling. Aaryan is al halverwege zijn bolletje als hij Saffron dit ziet eten en wordt erg boos. Als ik tegen Aaryan zeg dat hij zelf voor het bolletje heeft gekozen en dat hij verder had kunnen kijken wordt hij alleen maar mopperiger. Ik stuur hem weer naar boven. Ik app Puja dat Saffron in mijn bed ligt en de rede en kijk een serie op de bank. Ik schik wakker als de voordeur opengaat en Puja en Anuj binnen komen. Ik ben inslaap gevallen op de bank. Ik klets even met Anuj en Puja en ga gelijk door naar bed.

Zaterdag slaap ik lekker uit en wordt ik rond 10 uur wakker. Ik blijf een poosje liggen en stap rond 11 uur onder de douch. Als ik onder de douch sta hoor ik beneden veel lawaai. Als ik onder de douch vandaan kom hoor ik piece by piece wat er aan de hand is. Als ik beneden kom hangt er een zware tension in de lucht. We lunchen met zen alle en in we zouden gaan zwemmen vandaag. Inmiddels is het te laat om te gaan zwemmen, want om 3 uur gaan de zwembaden dicht. Puja en de kinderen gaan naar de bibliotheek en ik besluit om mee te gaan, de spanning in huis ben ik even zat. Nadat we naar de bieb zijn geweest gaan we nog even gauw naar Staines om een jas te scoren voor Aaryan. Daarna gaan we nog even gauw naar Primark om wat spullen voor de kinderen te halen. Inmiddels is het half 6 en de kinderen hebben honger. Ze worden mieperig en Puja stelt voor om naar de MC te gaan. De kinderen zijn gelijk weer helemaal te spreken en luisteren goed. We eten met zen alle en gaan weer naar huis. Thuis spelen de kinderen wat en Puja en ik ruimen samen alle nieuwe spullen op. Met zen alle kijken we een film en rond half 9 ligt Aayden weer te slapen op de bank. Ik til hem naar boven, kleed hem om, terwijl hij door slaapt, zet hem op de wc en sop hem in. Eenmaal beneden liggen de andere twee kinderen ook zo goed als slapend op de bank. Na 15 minuten is de film afgelopen en gaan de kinderen naar boven. Ook ik ga naar boven en val in slaap terwijl ik een serie kijk.

Zondag gaan we met zen alle zwemmen. Het plan was om rond half 11 te vertrekken, maar we zitten uiteindelijk om half 12 allemaal in de auto, klaar om te gaan. Na het zwemmen gaan we naar het huis van de ouders van Anuj, dus iedereen is semi-netjes gekleed. Het zwemmen is gezellig, maar zwemmen met drie jonge kinderen in indrukwekkend. Op een zondag waarop denk ik 150 andere ouders ook besluiten om met hun kinderen te gaan zwemmen, is het best druk. Rond half 1 besluiten we de kinderen te gaan douchen en aan te kleden. Om 1 uur zitten we in de auto onderweg aar opa en oma’s huis. Eenmaal daar hebben de kinderen een toptijd. Hun neefje en nichtjes zijn er ook en ze spelen, na hun lunch een eind weg in de achtertuin. Ik schuif aan tafel naast opa en met de rest van de familie eten we rustig chinees. Ik merk dat ik erg moe ben geworden van het zwemmen, maar na het eten voel ik me al een stuk beter. Als het neefje van de kids binnen komt kijkt hij me aan alsof ik in brand sta. Hij draait zich langzaam naar Aaryan toe en vraagt ‘How did Jenny become so skinny in 2 weeks?’ Aaryan legt uit dat ik niet Jenny ben maar hun nieuwe au pair. De rest van de dag blijft hij een beetje raar naar mij kijken. Rond 4 uur besluiten we weer naar huis te gaan, en we zitten om kwart voor 5 in de auto, klaar om te gaan. Onderweg doen we wat kleine boodschappen voor het avondeten en rijden we langs Windsor Castle. Dat is dus blijkbaar slechts een kleine 15 minuten van ons huis weg. Eenmaal thuis drinken Puja, Anuj en ik een kopje thee en kijken de kinderen naar de Minion film. Rond kwart voor 7 beginnen de kinderen met eten en ik blijf aan tafel zitten om de kinderen te helpen met eten. Rond etenstijd is altijd het meest stressvolle moment voor mij. De kinderen irriteren elkaar makkelijk, ze luisteren dan slecht en eten is voor de jongste twee echt een issue. Na het eten gaan de kinderen gelijk naar bed en Puja, Anuj en ik eten daarna ons avond eten. In de avond kijken Puja en ik een overzicht van de nieuwe afleveringen van Big Brother (het nieuwe seizoen is begonnen op vrijdag) en gaan daarna beide naar bed.

Als ik terugkijk op mijn tweede week voelt het alsof ik nu pas echt ben begonnen. Het is zwaar en de kinderen en ik moeten in sommige opzichten nog erg aan elkaar wennen. Maar tegelijkertijd voelt het goed om alleen te zijn met de kinderen. Ze testen me echt uit en lijken precies te weten hoe ze het bloed onder mijn nagels vandaan weet te halen, maar andere momenten zitten ze alle drie bij mij op schoot om selfies te maken. Het is nu echt aan het worden. Ik heb het nog steeds hartstikke fijn hier en begin me steeds meer te oriënteren in de buurt.

Reacties

Reacties

Bomma

Lieve schat, wat een belevenissen in korte tijd, maar geweldig hoe jeje erdoorheen slaat.alleen hoop ik dat je het nederlands niet verleerd want er komen steeds meer engelse woorden in je verhaal......haha.
Heel veel lievs van ons en dikke knuffel B&B

Maja

Hoi Puck,
Ik vind het ontzettend knap hoe jij je staande houd, tussen dit toch wel drukke gezin? Je bent niet alleen au pair, maar ook kok, chauffeur, opvoedkundige, interieurverzorger, maatschappelijk werkster.
Fijn dat je het naar je zin hebt en meer gaat wennen.
Heel veel plezier nog, en tot je volgende verhaal!!?

Albert Verwij

Dank voor je mooie verhaal Puck!
Trotse vader hier!

?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active