puckverwij.reismee.nl

De eerste week

Week 1

Op maandag begon het echte avontuur pas. Puja, de kinderen en ik zouden naar Staines gaan, een stad in de buurt met een high street en alles erop en eraan. De oudste twee beginnen op woensdag weer op school, Aayden heeft nog een week vakantie, en moeten allebei naar de kapper. Ook moet er voor Aaryan nog een schooltas komen en een verjaardags kaart. Ook moeten we naar de bank om een afspraak te maken voor het open van een rekening voor mij. Het plan is om rond 11.30 te vertrekken vanaf huis, de afspraak bij de kapper is om 12 uur. Op dagen zoals dit kom je erachter dat dit makkelijker gezegd is dan gedaan. Puja zei dat dit lastig zou worden. De kinderen testen haar enorm uit, en mij natuurlijk ook. Tegen 10.30 is iedereen aangekleed en is het enige wat er nog gedaan moet worden schoenen aan en hup, in de auto. Rond 11 uur beginnen we de kinderen klaar te maken, in de hoop dat we nog op tijd komen. Omdat ik er pas net ben en de kinderen mij alles willen laten zien in dit lastig. Dit komt uit de kast, eentje moet nog naar boven om wat te laten zien, dan wordt de Wii weer aangezet en pakt er Ă©Ă©n een beker drinken, waardoor er weer een ruzie ontstaat, de rest wilt ook. Terwijl Puja en ik allebei bezig zijn met 1 van de kids, is de ander alweer onderweg naar het volgende kastje waar iets uit kan komen. Eindelijk om 11.45 zit iedereen in de auto op hun stoeltje en met de gordels om. De kinderen zijn groot fan van ‘the Greatest showman’ en willen de liedjes uit de film het liefst de hele dag horen. In het begin is het leuk, maar als je de intro-song voor de 7de keer in een uur hoort, is het best veel. De CD moet steeds van nummer 1 naar 5, naar 9, en weer terug naar 1. Op de achterebank ontstaan steeds kleine ‘ruzies’ omdat iemand de tekst niet goed zingt of omdat de 1 een ander nummer wilt horen dan de ander. Dit zal een paar mensen bekent in de oren klinken, sorry pap en mam.

Eenmaal in Staines aangekomen parkeren we de auto en lopen we met zen 5e naar de kapper toe. Als we daar aankomen is het 12.15. Dit bleek een probleem te zijn. Het zat helemaal vol en er was geen plek op het moment voor Saffron. We maken een nieuwe afspraak om 14.45 en twee deuren verder lopen we een heren kapsalon binnen waar Aaryan zijn haar zal laten doen. Dit kan direct en omdat het de eerste keer is dat Aaryan hier komt krijgen we ook nog een pond korting. Na een klein kwartiertje is hij klaar en 1 voor 1 stromen moeders binnen met hun zoons om hun haren te laten knippen voor het nieuwe schooljaar. Als Aaryan klaar is lopen we door naar de schoon uniformen winkel, weer twee deuren verder. Hier mogen we niet zomaar naar binnen. Omdat veel mensen op het laatste moment nog wat omen halen is het de bedoeling dat er maar 2 families tegelijkertijd in de winkel zijn, om ruzies en irritatie te voorkomen. Puja zegt wat ze nodig heeft en de jongen bij de deur is zo vriendelijk om het voor ons alvast achter de balie te leggen, aangezien het alleen een rugzak is. Zodra een ander gezin naar buiten loopt mogen wij naar binnen en binnen 2 minuten staan we ook weer buiten. Hierna hebben alle kids, en Puja en ik ook, redelijk honger. We besluiten naar de Mc te gaan. De kinderen gaan door het dolle heen. Ik ben blij dat ze onze hand vast moeten houden, anders waren ze er denk ik in een rechte lijn naartoe gerend. Eenmaal binnen bestellen we allemaal wat, we zoeken een plekje en gaan rustig zitten. Omdat het druk is moeten we even wachter en de kinderen worden ongeduldig. Ze beginnen elkaar te irriteren en treiteren. Na een strenge toespraak van Puja en een dreigement met een telefoontje naar papa worden de kinderen rustig en blijven ze dat ook. Als het eten komt verdelen we alles onder de kinderen en beginnen we gauw met eten. Omdat het gezin het Hindoestaanse geloof volgt eten zij geen rundvlees. Hierover heb ik het met Puja vooraf al over gehad. Zij heeft gezegd dat het geen probleem is als ik buitenshuis rundvlees eet, ookal ben ik met de rest van de familie. Dit voelt toch niet helemaal okee voor mij, puur uit resprect voor hun. Hierom heb ook ik iets gekozen met kip. Als alles kinderen uitgegeten zijn, naar de wc zijn geweest en handen hebben gewassen vervolgen we onze zoektocht naar een verjaardag kaart. We lopen naar de ‘card factory’ Dit is een winkel vol met elke soort kaart die je kan bedenken. Letterlijk ALLES!! Al snel wordt er gevonden wat nodig is en als we in de rij staan komt Aaryan naar ons toe en zegt dat hij weer moet plassen, hierna begint Aayden ook. Ik neem ze beide mee naar de wc en vertel Aaryan waar hij op ons moet wachten. Ik neem Aayden met het damestoilet in, omdat hij nog hulp nodig heeft. Ik help hem op de wc en met het handen wassen en we lopen weer naar buiten. Omdat Aayden en ik aardig lang bezig waren had ik Aaryan al wel buiten verwacht. Hij staat hier niet. We wachten even maar hij komt maar niet. Als ik een stukje verder loop zie ik hem samen met Puja en Saffron een stukje verderop staan. Het enige wat ik dacht was gelukkig, daar is hij. Aayden wou hierna alleen nog maar naast mij lopen. Puja bedenkt zich dat ze nog een cadeautje nodig heeft voor de baby die bij de buren is geboren. We lopen naar de H&M en kijken rond op de kinderafdeling. Zowel Aaryan als Saffron komen met allerlei dingen aanzetten. ‘Mummy, can I have this?” Is het enige wat er gevraagd wordt, gevolgd door een ‘but why not’. Na een tijdje lijken ze door te hebben dat het niet gaat werken en beginnen we te spelen. In 5 minuten tijd zijn ze allemaal 3 keer kwijt. De jongens gaan samen op pad en Saff kijkt gewoon overal waar ze kan. Puja en ik zoeken wat leuks uit voor de baby en haar broertje. Op de terug weg komen we van alles tegen. Een Primark, Zara, nog een H&M en nog veel meer. We lopen binnen bij de bank om een afspraak te maken en lopen in de richting van de kapper. Dit keer zijn we wat te vroeg, maarja, we zijn er in ieder geval. De salon is zo goed als leeg en Saff kan gelijk worden geholpen. Omdat ze erg dik en erg veel haar heeft komen ze hier best vaak. Puja, de jongens en ik gaan op de stoelen naast Saffron zitten, Puja samen met Aaryan en ik samen met Aayden. Aayden kijkt gefascineerd in de spiegel en draait zich af en toe om naar mij om iets te vragen. Puja geeft hem na een paar minuten haar werk telefoon met YouTube zodat hij rustig kan gaan kijken. Hij komt volledig tegen mij aan liggen en kijkt wat weg op de telefoon. Puja en ik kletsen over de kinderen en van alles en nog wat. Na ongeveer 45 minuten zijn we klaar en is het tijd om naar huis te gaan. Voordat we terug zijn bij de auto en iedereen er weer in hebben zitten is het dik en half uur later, terwijl het op de heen weg maar 8 minuten lopen was. Weer thuis vermaken de kinderen zichzelf na het eten van een bakje fruit. Puja en ik kletsen wat in de keuken en beginnen met het koken. De oudste inderen vragen of ze iets mogen doen op de laptop van paps. Puja zegt ja, maar alleen als ze erg voorzichtig zijn, want dat ding is gloednieuw. De kinderen knikken gehoorzamend en vliegen weer naar boven. Aayden en ik doen samen wat puzzels en andere spelletjes. Na een half uur komt Aaryan de stilletjes de keuken in waggelen. Als Puja vraagt wat er is begint hij te huilen. Er is iets misgegaan met het wachtwoord van de laptop, hij is geblokkeerd. Puja zegt hem de laptop dicht te doen en naar beneden te komen. Aaryan klinkt en loopt weer naar boven. 3 minuten later komt hij weer naar beneden, nog harder huilend dan eerst. Hij wou het nog een keer proberen en nu reageert te laptop helemaal niet meer. Puja wordt boos en zegt hem van dat ding af te blijven. Aaryan blijft maar vragen of ze ernaar wilt gaan kijken. Puja gaat kijken, er is niks aan de hand. Aaryan gelooft haar niet en blijft erg verdrietig. Hij is bang dat Anuj erg boos wordt en hem huisarrest geeft. Als het eten klaar is komt hij, nogsteeds huilend bij mij en zen broer en zus aan tafel zitten. Hij weigert om te eten voor Puja nog een keer gaat kijken of er niks aan de hand is. Puja loopt naar boven en appt mij dat er niks aan de hand is maar dat ze even naar haar werk belt. Ik vertel Aaryan dat er niks aan de hand is en hij begint langzaam te eten. Hij vraagt aan mij of ik weet wat we anders kunnen doen. Om hem gerust te stellen zeg ik dat ik dat weet en hij begint rustig te eten. De andere twee zijn zo goed als klaar, als de jongste besluit om zijn drinken over zichzelf heen te gooien. Ik loop naar boven om schone kleren voor hem te pakken en als ik terug kom zitten ze nogsteeds rustig te eten aan tafel. Ik kleed Aayden snel om en hij eet verder. Als ik zijn vieze kleren in de was gooi hoor ik ineens een kreet vanuit de keuken. Aaryan is weer aan het huilen Saffron heeft tegen hem gezegt dat Anuj boos op hem zal zijn en hem huisarrest zal geven. Dit had ik net uit zen hoofd gekregen
 zucht, terug bij af. Ik stuur Saffron naar boven om haar pyjma aan te doen, ze is toch al klaar met eten. Ik ga naast Aaryan zitten en probeer hem rustig te krijgen. Na een minuutje of twee kalmeer hij weer en eet hij verder. Na een paar happen zegt hij vol te zijn. Hij moet van mij nog 5 happen eten, dit is te weinig. Hij eet gehoorzaam 5 happen, brengt zijn boort naar het aanrecht, zoals afgesproken en loopt langzaam naar me toe. Ik sta de tafel af te nemen als hij me in men been prikt. Ik draai me om en hij vraagt of hij een knuffel mag. Ik geef hem een dikke knuffel en laat hem naar boven gaan om zen pyjama aan te trekken. Vanaf vandaag moeten ze weer eerder naar bed, omdat school op woensdag weer begint. De kinderen zijn het hier niet mee eens, maar het moet toch. Als de kinderen allemaal op bed liggen ploffen Puja en ik op de bank. Al snel komt Aayden naar beneden omdat hij niet kan slapen. Puja gaat met hem mee naar boven en samen gaan ze in haar bed liggen. Ik maak voor mezelf wat drinken en ga zitten om men eerste echte blogpost te maken. Als ik net klaar ben hoor ik iemand van de trap af komen. Aayden komt de woonkamer in gewaggeld, nog steeds half slapend. Al snel komt de aap uit de mouw, hij moet plassen. Ik loop met hem mee naar boven zet hem op de wc. Nog voordat hij zijn pyjama weer helemaal aan heeft loopt hij in de richting van zijn bed. Hij gaat liggen en begint gelijk te snurken. Ik loop weer naar beneden om alles op te ruimen en ga ook lekker naar bed.

Op dinsdag ging alles voor mijn gevoel wat makkelijker in de ochtend. Ik weet de weg rondom huis een beetje, waar alles staat en waar ik dingen kan vinden. Vanmiddag hebben we een Picknick in het park in Virginia Waters, bij de Virginia Water Lake. Hier komen ook een vriendin van Puja met haar kinderen bij. Hiervoor moeten nog wel wat boodschappen worden gedaan. Puja doet deze alleen, dus ik ben even een uutje alleen met de kinderen. Dit lijkt geen probleem totdat de voordeur dicht gaat. Aayden begint te huilen, maar dit kan snel gestopt worden door hem af te leiden. Hij rent naar zijn fiets buiten om deze te laten zien. Het uur vliegt voorbij, aangezien ik ook broodjes smeer en fruit klaar maak. Als Puja terug is moeten we nog 20 minuten wachten op de rest. Ook dit vliegt voorbij. Het weer is minder goed dan verwacht, dus overleggen we of we wel naar het park willen. Alle kinderen willen nogsteeds graag erheen, dus we pakken alles in de auto en gaan vlug. Als we bij het park aankomen lopen we naar de picknick plek. Dit is ongeveer 15 minuten lopen. Eenmaal daar stallen we alles uit en de kinderen beginnen gelijk te spelen. Als iedereen iets heeft gegeten willen de kinderen graag het bos in. Saffron is verantwoordelijk, omdat ze ook de oudste is. Na ongeveer 10 minuten komt de hele groep het bos uit. Aayden is gevallen en heeft een schaafvond op zijn been. Dit wordt gelijk schoon gemaakt. Plots begin Aaryan te gillen. Moord en brand, door merg en been. Puja en ik rennen naar hem toe en zien gelijk een dat er een wesp op zijn buik zit. Hij heeft in zijn ene hand een stuk van zijn boterham en met de andere hand houdt hij zijn T-shirt in de lucht. Hij begint opnieuw te gillen terwijl wij proberen de wesp van hem af te halen. Na veel gedoe lukt dit en Aaryan klampt zich vast aan Puja. Hij is erg geschrokken en heeft veel pijn. We zien dat er twee plekjes op zijn buik zitten. Hij dacht dat het r maar 1 was, dus we zeggen niks. We koelen het direct met een ijsblokje in een zakdoek. Na een half uur lijkt er niks meer aan de hand. Ik draai me om naar Aayden, die achter mij zit en zie dat zijn rechteroog dik is. Ik vraag hem om bij mij op schoot te komen zitten zodat ik er even goed naar kan kijken. Hij ploft hij mij op schoot en ik bekijk zijn oog eens goed. Hij doet ze uit zichzelf dicht en ik zie een rood stipje op zijn ooglid. Hij is gestoken of gebeten door iets. Ik pak het zakdoekje dat we hadden gebruikt voor Aaryan en begin Aayden’s oog hiermee te koelen. Ik voel hem zwaarder worden op schoot en zijn ademhaling rustiger terwijl ik Puja uitleg wat ik zie. Hij begint in slaap te vallen. Ik maak hem gauw wakker en er lijkt niks aan de hand, afgezien van een dik oog. Hij begint gelijk weer te eten en is erg vrolijk. Hij klaagt niet over pijn en speelt vrolijk verder. We houden iedereen extra goed in de gaten. Na ongeveer anderhalf uur begint iedereen moe te worden en pakken we alles weer in. We lopen terug naar de auto en rijden weer naar huis. Thuis spelen de kinderen vrolijk verder terwijl Puja, Sabine en ik genieten van een warm kopje thee. We kletsen wat af terwijl Puja begint aan het eten. Ze maakt een Curry met kidney bonen! Heerlijk!! Aayden is erg moe tijdens het eten en begint moeilijk te doen. Hij wordt geholpen met eten en na een tijdje weer afgeleid met YouTube. Als je dan een lepel met eten voor hem houdt doet hij deze vanzelf open. Na het eten worden de kinderen gedoucht en klaargemaakt voor bed. Het is wederom later dan verwacht en de kinderen gaan gelijk door naar bed. Iedereen blijft rustig liggen en als Puja en ik weer beneden zijn eten wij in alle rust met elkaar. Anuj is inmiddels ook thuis en zit Aliens te kijken in de woonkamer. In de keuken kun je de tv precies zien en Puja en ik kijken met 1 oog mee. Na het eten ruimen we de keuken op en besluiten om Big Brother te kijken. Terwijl we dit kijken storten we volledig in en gaan hierna beide direct naar bed.

Op woensdag beginnen de oudste twee kinderen weer op school. Ik ‘begin’ om 8 uur vandaag en begin met het kammen van de haren van Saffron. Zij kan dit normaal zelf maar omdat er haarspay in zat van de kapper kwam ze er niet doorheen. Hierna geeft ik de kinderen wat te eten en check ik hun tassen. Als Aayden weer naar school gaat zal dit waarschijnlijk anders gaan, want dan breng ik rond deze tijd Puja naar de trein. Puja en Anuj komen langzaam naar beneden. Als de kinderen klaar zijn met eten gaan ze met Anuj mee, die brengt ze naar school. Ik help Aayden met aankleden en maak ook ontbijt voor hem. Puja neemt de auto mee om deze te laten wassen en Aayden en ik vermaken ons met een spelletje, puzzel of een dansje. Als Puja terug is gaan we een rondje rijden. Ik zit vandaag voor het eerst achter het stuur, aan de verkeerde kant van de weg. Het valt reuze mee, het enige is dat ik moet onthouden dat ik links moet rijden, vooral na een bocht. Gelukkig heb ik nog een week om dit te oefenen met Puja. We gaan nog even naar Egham om daar de ‘high street’ te zien en wat kleine boodschappen te doen. Rond 3 uur rijden we naar de school van de kinderen om ze op te halen. Hierna rijden we door naar de bibliotheek. De kinderen doen in de zomer mee aan een programma waarin elke week twee boeken moeten worden gelezen. We hebben een uurtje/anderhalf in de bieb voor we weer naar huis moeten. De auto moet morgen voor een soort Apk-keuring en Puja brengt hem vanavond al weg, want morgen vroeg is het veel te druk om dat te doen. Als we thuis komen brengt Puja de auto weg en begin ik alvast met het eten geven aan de kids. Ik merk dat de kinderen moe zijn en moeizaam eten. Ze luisteren slecht. Als Puja weer thuis komt eten ze netjes verder alsof er niks aan de hand is. Na het eten gaan de kinderen spelen en Puja en ik ruimen de keuken op en ik zuig de keuken en woonkamer. Dat spelen lijkt hier nooit zonder slag of stoot te gaan. Aaryan valt van zen fiets en schaaft zijn knie open. We koelen het en doen er een pleiser op. Voordat we de kinderen naar boven sturen om ze om te kleden is de pleister helemaal verzadigd. Nog voor we de pleister aanraken kijkt Aaryan alsof hij tussen de brandnetels is gevallen. Ik vraag hem hoe zijn dag op school was en terwijl hij zit te vertellen haal ik snel de pleister van zen knie af en doe er een nieuwe op. Als ik zeg dat het klaar is kijkt hij op alsof ik iets heel erg raars zeg. Hij zegt niks gevoeld te hebben. Ik stuur ook hem naar boven om zich om te kleden. Even later ga ik naar boven om te zien of ze al klaar zijn. Saff ligt in haar bed te lezen, zoals we hebben afgesproken. Maar Aayden en Aaryan on the other hand. Ze zitten allebei op de vloer in hun slaapkamer te spelen met hun Lego. Aayden in zijn pyjama en Aaryan half in zijn pyjama. Ik help hem met verder omkleden en leg beide in bed. Puja en ik beginnen aan ons avond eten als Aayden alweer naar beneden komt. Hij krijgt steeds kleine driftbuien omdat hij dingen niet mag hebben. Dit lijkt te zijn omdat hij gewoon moe is. Puja brengt hem weer naar boven na het eten. De afgelopen week wilt hij alleen slapen in het bed van Puja en Anuj. Puja blijft ongeveer 20 minuten bij hem liggen voor hij in diepe slaap is. In de tussentijd ruim ik de keuken op.

Op donderdag hebben we geen auto. Dit betekent dat Aayden, Puja en ik grotendeel thuis zijn. De oma van de kinderen komt vandaag langs voor Aayden. Zij zal rond een uur of 12 komen. Zij neemt vaak vlees mee voor de familie omdat ze in de buurt van een goede Indische slager woont. Oma is echt heel erg lief. Ze is een klein vrouwtje vol liefde. Dat is hoe de hele familie haar omschrijft. Als ze binnen komt bespringt Aayden haar. Vandaag is ook een bijzondere dag voor India. Het is de dag dat homoseksuele relaties niet meer strafbaar zijn in India. Puja werkt voor een Indisch nieuwsstation dus dit is sowieso gewoon nieuws, maar het feit dat dit over de regels in India gaat is eigenlijk nog groter. Dit was een regen van 158 jaar oud, die wordt afgeschaft. Het nieuws staat aan op de achtergrond terwijl er gekletst wordt in de woonkamer. Voor lunch maakt oma een roti met aardappel en ui. Hierna wordt Puja gebeld door de garage dat de auto klaar is. Oma brengt haar en Aayden naar de garage om de auto op te halen. Als ze terugkomen gaat Puja lopend naar de school om de kinderen op te halen en ik doe een aantal puzzels met Aayden in de tussentijd. Als ze weer thuis zijn maak ik fruit voor iedereen klaar en daarna beginnen we met het huiswerk. Zowel Aaryan als Saffron moeten een boek lezen. Omdat Aaryan veel moeite heeft met engels en lezen leest hij samen met mij het boek. Het gaat over vleermuizen. Hij vindt het moeilijk om hardop te lezen en mompelt, slaat woorden over en is snel afgeleid. Aan het eind van elke pagina staat een vraag die hij moet beantwoorden, deze vraag gaat over het stukje tekst wat hij daarvoor leest. Bij de eerste vraag zie ik hem op de volgende pagina kijken voor het antwoorden van de vraag. Bij het lezen van de volgende pagina zie ik waarom. Hier staat het antwoord op de vorige vraag. Hierom hou ik de pagina vast zodat hij dit niet kan zien. Als hij klaar is met het lezen mag hij gaan spelen net als zijn broer en zus. Puja herinnerd zich ineens dat oma een cadeautje had meegenomen voor Aaryan. Een gouden Lego Ninjago. Dit blijkt iets heel erg brijzonders te zijn want hij is door het dollen heen. Hij sprint naar boven om hem in elkaar te zetten. Dit blijkt echter niet zo makkelijk als het lijkt. Als Puja even naar boven gaat om te vragen of alles lukt blijkt het heel erg moeilijk te zijn. Voor het eten beloof ik Aaryan dat als hij alles op eet ik hem help met het in elkaar zetten. Dit lijkt hem een goed idee want voor ik het weet heeft hij zijn hele bord leeg. Ik vraag hem om alles naar beneden te halen zodat ik hem kan helpen. Na 10 minuten is hij nogsteeds niet beneden en Aayden is inmiddels ook klaar met eten. We gaan naar boven om Aaryan te helpen. Hij ligt boos in zijn bed. Hij is boos omdat het hem niet alleen lukt. Samen hallen we alles uit elkaar en begin ik met opnieuw opbouwen. Aaryan geeft mij liever alle stukjes aan dan dat hij helpt. Samen bouwen we alles op. Als het klaar is, is hij helemaal gelukkig. Alleen mist er een stukje voor ‘de vleugels’. We zoeken door de hele kamer maar we kunnen hem niet vinden. Dan maar eerst douchen. Ik douch beide jongens en hijs ze in de pyjama. En plots wordt het stukje gevonden, achter een kist vol met schoenen. Nu is het echt helemaal af. Er wordt nog even mee gespeeld voor de kids gaan slapen. Aaryan en Aayden willen graag nog een verhaaltje voor het slapen. Als ik halverwegen het verhaaltje ben zie ik hem al in slaap vallen. Ik maak het verhaaltje af voor Aaryan en verlaat zachtjes de kamer. Als Puja en ik net rustig zitten te eten komen de kids een voor een weer van de trap af. Als we klaar zijn brengt Puja iedereen weer naar bed. Samen kijken we Celebratie Big Brother, zoals we de afgelopen week elke avond doen en halverwege vallen we allebei bijna in slaap.

Vrijdag is een rustige dag, maar ik merk dat ik erg moe ben. In de ochtend heeft Aayden een Playdate met een vriendje van hem in een park. Hierna gaan we boodschappen doen. Door de combinatie van mijn moeheid en de koele omgeving in de supermarkt krijg ik het erg koud. Als we thuis zijn lunchen we met zen alle en is het alweer bijna tijd om de kinderen op te halen. Saffron heeft een vriendinnetje die vandaag mee komt, dus Aayden en ik blijven thuis. We spelen met zijn auto’s en maken (weer dezelfde) puzzel. Als de kinderen thuis zijn maak ik fruit voor ze klaar en wil beginnen met het huiswerk van Aaryan. Hij is erg overstuur omdat hij al twee dagen huiswerk krijgt en Saffron niet. Puja krijgt hem, met veel moeite, zover om het boek te lezen en na 10 minuten is het klaar. Aaryan is nog steeds erg overstuur en stormt naar boven. Puja laat mij het strijkijzer zien en vertelt wat er moet gebeuren. Strijken doen we in de kamer van de jongens. Puja heeft, terwijl ik sta te strijken een gesprekje met Aaryan over zijn gedrag. Na ongeveer 40 minuten ben ik door de stapel wasgoed dat gestreken moest worden en ga ik weer naar beneden om te helpen met koken. Na het eten spelen de kinderen nog even en het vriendinnetje van Saffron wordt daarna opgehaald. De kinderen doen hun pyjama’s aan en het wordt een movie night. Voordat er een film wordt gekozen wordt er gekletst in de eetkamer. We kijken met zen alle naar de Karate Kid. Na ongeveer een half uurtje valt Aayden in slaap en Puja brengt hem naar bed. Als de film is afgelopen is ook Aaryan in slaap gevallen. Anuj brengt hem naar boven en ik ruim de boel beneden nog een beetje op en ga ook naar bed.

Zaterdag ochtend wordt ik wakker rond half 9 en ik ga een stukje hardlopen. Omdat ik de weg nog niet helemaal goed ken hou ik het nog bij een klein stukje. Als ik thuis kom neem ik gauw een douch en blijf boven even hangen en kijk wat Netflix. Rond half 10 komt Puja zeggen dat ze met Aaryan naar dokter gaat in London. De schoonmaakster komt rond 10 uur en Puja vraagt of ik de deur voor haar wil over doen. Ik zwaai ze uit en ga ontbijt in alle rust. De schoonmaakster, Monica, komt aan en gaat aan het werk. Ik zit rustig op de bank in de woonkamer en rond half 11 komen Anuj, Saffron en Aayden thuis, zij waren naar de sportschoon, mee met Anuj. Tegen twaalf uur komen ook Puja en Aaryan thuis. Anuj neemt de kinderen mee voor lunch en rond 2 uur gaan Puja en ik naar Staines. Puja moet naar de kapper en ik kan tegelijkertijd over rondkijken en wat dingetjes kopen. Ik ga langs bij de Primark, Boots en kijk nog even wat rond. Als ik klaar ben is Puja ook precies klaar en gaan we weer naar huis. Puja gaat vanavond uiteten met vriendinnen in London. Ze zet mij af bij het huis en rijd zelf gelijk door naar London. Anuj, de kinderen en ik gaan wat eten bij de local pub. Een oude vriend van Anuj komt hier ook heen. De kinderen en Anuj gaan op de fiets, en ik ren naast Aayden richting de pub. Hier kunnen de kinderen lekker spelen voor we een tafeltje krijgen. In de tuin hebben ze kleine huisjes staan met heaters. Hier kunnen we met zen alle gaan zitten. We bestellen vast wat voor de kinderen en Anuj en ik wachten nog even tot Anuj zijn vriend er ook is. Hij komt na een klein uurtje aan en we bestellen gelijk voor ons. De kinderen zijn inmiddels klaar met eten en gaan wee spelen met zen 3e. Als ook wij klaar zijn met eten gaan we terug naar huis. De vriend van Anuj brengt mij naar huis, zodat ik niet terug hoef te lopen/rennen. Eenmaal thuis trekken de kinderen hun pyjama’s aan en ik besluit ook om mijn nieuwe joggers aan te doen en mijn gel nagels eraf te halen. Tegelijkertijd wordt er in de woonkamer naar X factor gekeken en tegelijkertijd naar een film gezocht om te kijken. Er wordt besloten om vanavond de originele karate kid te kijken. Nog voor we de helft van de film hebben gekeken slapen de twee jongens al en Anuj brengt hun naar bed. Saffron en ik blijven nog even beneden maar ook ik schik een poos later wakker. Ik ben gewoon in slaap gevallen. Ik zie dat Saffron ook slaapt. Ik til haar naar haar bed toe en ruim beneden nog een beetje op voor ook ik ga slapen. Als ik eenmaal in bed lig voel ik me klaarwakker en val ongeveer een uur later pas echt in slaap.

Zondag is helemaal chil. Ik heb niks gepland staan, behalve een paar facetime/skype gesprekken met het thuisfront. Ik wordt rustig wakker rond 10 uur en ga naar beneden om te ontbijten. Anuj en de kinderen zijn aan het skypen met Jenny, de vorige au pair van de kinderen. Ik krijg de kans om ook even met haar te kletsten, superleuk. Tijdens een van de skype gesprekken komt Anuj vragen of ik straks een eitje wil met bacon. Rond 1 uur wandel ik naar beneden om lekker wat te eten met de hele familie. Rond half 3 vertrekt het hele gezin naar opa en oma voor een verjaardag. Ik besluit om thuis te blijven, te relaxen en te werken aan deze blogpost. Vanavond is de rest van het gezin pas laat thuis, rond een uurtje of 9 en ik eet wat overgebleven restjes van afgelopen week. Helemaal niet erg, want alles is gewoon echt te lekker hier. Ik denk dat ik de rest van de avond ook maar ga gebruiken om wat programma’s in te halen die ik de afgelopen week heb gemist.

Op dit moment staat de woorden teller op 5100 woorden, dus iedereen die dit in 1 keer heeft gelezen verdient wat mij betreft een applaus.

Ik heb de afgelopen week als zwaar maar ontzettend leuk ervaren. Daarnaast voelt het niet alsof ik hier pas een week ben. Ik voel me hier al helemaal thuis in de familie en ik heb het gevoel dat dit grotendeels wederzijds is. De kinderen moeten af en toe nog erg aan mij wennen en ik merk dat ik wordt uitgeprobeerd. Puja en ik hebben vaak goede gesprekken als we samen zitten te eten, over bijvoorbeeld verwachtingen, ideeĂ«n en tips voor het omgaan met de kinderen. Ik vind het erg fijn om te merken dat ik goed wordt opgenomen hier in het gezin en dat ze blij zijn met mijn aanwezigheid, dit voor zowel de ouders als de kinderen. En tuurlijk zijn er momenten waarom ik thuis mis. Als ik een trots berichtje krijg van mam, of een kort facetime gesprekje heb met pap, dan denk ik wel van ‘ik had nu ook gewoon bij hun kunnen zijn’ maar tegelijkertijd maak ik hier zo veel leuke en nieuwe dingen mee, ik denk dat ik het voor geen goud anders zou willen op dit moment.

Reacties

Reacties

Joke Verweij

Wat een leuk en mooi verhaal. Het is net een snelle trein, wat al veel meegemaakt.
Top doe je het!!

Bompa en boma

Lieve schat een geweldig verhaal van je eerste spannende week.wij hebben etvan genoten en zijn trots op je.liefs en dikke knuffel van ons xxxxb&b

Jezus

Ja hoor, een applausje voor mij! Ik hang aan je lippen haha je vertelt alles zo sensationeel. Maar vooral: never a dull moment met deze kids (ik weet het, het is papa's tekst maar toch). Heerlijk om te lezen dat je het daar goed hebt! Tot gauw skypse ?

Elisabeth

Weleens een carriĂšre switch overwogen? Schrijver, bijvoorbeeld????
Proud mum♡

Loes

HĂ©, dat lijkt heel goed te gaan daar! Druk leventje zo te lezen....
Heb je alle zondagen vrij of wisselt dat?
Hou je taai en geniet ervan ?
Lieve groet van mij, Loes

Martianne

Eens met je moeder hoor, met dit talent moet je toch maar eens wat gaan doen! Vind het geweldig om je verhalen te lezen, en nee ik krijg het niet voor elkaar om ze in 1 x uit te lezen ? ben trots op je schat! ??

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active