puckverwij.reismee.nl

Januari

Daar zijn we weer. Weer erg laat, maar toch weer een update.

Januari, nieuwe maand, nieuw jaar, nieuwe kansen. Zoals ik in mijn december post al had verteld was ik naar huis geweest voor oud en nieuw. De dag nadat k weer hier aankwam begon het normale ritme weer. Kinderen terug naar school voor twee dagaen, iedereen weet naar werk etc. Ik rol er ook zo weer in en hoef er haast niet bij na te denken. Ik was benieuwd of ik meer heimwee zou kregen omdat ik nu een keer naar huis ben geweest, maar dit viel erg mee. Tuurlijk mis ik men familie en vrienden maar dat deed ik al voordat ik thuis kwam. Alles loopt lekker rustig, Anuj werkt veel thuis omdat hij van alles moet voorbereiden en dit beter thuis kan doen. Op een avond verteld Puja mij dat ze een facebook post heeft gezien op de Virginia Water pagina heeft gezien over iemand die een nieuwe AuPair heeft die opzoek is naar wat nieuwe mensen. Puja vraagt mij of ik met contact wil opnemen en dat zie ik zeker zitten. Iemand in de buurt is toch erg gezellig. We spreken de dag daarna af voor een kopje koffie. Dit is hartstikke gezellig. Ze komt uit Finland en loopt hier rond alsof het zomer is, terwijl ik het kapot koud heb, maar ja, verschil moet er wezen. We spreken gelijk af voor het weekeind met een andere AuPair in London. Op zaterdag gaan we samen naar London om haar te ontmoeten en we hebben een top dag met zen drieën. Tijdens de dag komt ter spraken dat ik al heel lang een neuspiercing wil hebben en gauw daarna vinden we een plek om dit te laten doen. Als we hier aankomen is het helaas te laat en zitten ze al volgeboekt voor de hele avond, dus Janita en ik maken plannen om het dan in Staines te laten doen ergens de volgende week. De rest van de avond hebben we het ook nog super gezellig en uiteindelijk kom ik om half 11 thuis. DE dag daarna komt Jenny, de vorige AuPair van het gezin op bezoek met haar moeder. Ik vind het super leuk om haar nu ook een keer te hebben gezien. Dit is toch anders dan alleen praten over de mail.


Op dinsdag rij ik met Janita naar Staines om men neuspiercing te laten zetten. Op dit moment heb ik het alleen aan Puja en Rowan verteld. Ik heb opgezocht aan welke kant ik hem wil hebben en ik besluit links. We vinden de shop en binnen 20 minuten staan we weer buiten met een nieuwe piercing. Ik ben er echt heel erg blij mee, moet mezelf alleen heel erg tegen houden om er niet de hele tijd aan te zitten. Tijdens onze lunch zit ik te bedenken hoe ik het aan iedereen ga laten zien. Anne en Floor stuur ik een foto, en ook naar Papa. Maar ik vind het spannendste om het aan Mama te vertellen. Die is nooit echt gek geweest van piercings, dus ik ben benieuwd naar haar reactie. Ik besluit haar aan het eind van de dag te FaceTimen. Ik krijg een erg moederlijke ‘hmm’ als reactie maar achteraf denk ik dat ze hem toch wel oké vindt. Ik ben in ieder geval blij dat de reactie beter is dan toen ik een tunnel in men oor wou hebben. Ik ben er in ieder geval heel erg blij mee. Ik heb alles om hem goed schoon te houden en de shop zit bijna om de hoek, dus als er wat is kan ik altijd terug gaan. Het begin is even wennen. Ik heb een beetje hoofdpijn en het voel alsof ik spierpijn heb in men neus. Het is natuurlijk ook gek, er zit ineens een extra gat in men neus. Op de 4de dag wordt ik wakker, stoot ik men neus per ongeluk tijdens aankleden en begint het flink te bloeden. Ik raak lichtelijk in paniek, maat dit blijkt ontzetten normaal te zijn. Geen stress.


Op de 25ste is Saffron jarig en wordt ze 10. Dubble digets. We hebben een feestje met alle familie. Pizza, taart, kipnuggets en allerlei andere lekkere dingen. Het nichtje van Saffron blijft slapen en de jongens gaan met Dadhima mee om daar te gaan logeren. Super gezellig allemaal maar ook super druk. Aan het eind van de avond zijn Puja en ik helemaal gesloopt. Op zaterdag nemen Anuj en Puja de meiden mee naar KFC en de film, en ik wordt gevraagd door Saffron of ik ook mee wil. Ik ga gezellig mee en na de film gaan de naar het huis van Dadhima om je jongens weer op te halen. Als we thuis komen eten we alles wat nog over is van de dag daarvoor en we kijken met zen alle nog een film. De film is ‘Miss Peregrine's Home for Peculiar Children’. De film is niet heel erg eng, maar wel een beetje creepy. Na de film zijn alle kinderen bang en slaapt iedereen in het bed van Puja en Anuj, behalve ik natuurlijk.


De rest van de week vliegt weer voorbij. Ik maak in deze week boerenkool voor de hele familie, en ze vinden het allemaal heerlijk, alleen Aayden vind de hutspot toch wat lekkerder. Het verbaast me hoeveel ‘oer Hollandse’ dingen ze hier enorm lekker vinden. Maar dat maak het voor mij extra leuk om te maken. Op deze vrijdag heeft Saffron haar feestje met vriendinnetjes. Er komen er 7 langs. Ik neem de jongens mee naar de biebliotheek voor een uurtje en Aaryan wordt daarna opgehaald om bij een vriendje te spelen en te eten. Aayden en ik gaan weer terug naar huis en mengen ons in het slime geweld. Het is een grote benden op tafel en er wordt alleen maar meer en meer gemaakt. Maar ze hebben gelukkig wel lol.


Na het feestje neem ik een Uber naar Heathrow. Rowan komt hier een weekeind heen. Ik kijkt hier al bijna twee maanden naar uit en ik kan niet meer wachten. Als Rowan aan komt nemen we de underground naar Earl’s Court waar ons hotel zit. We hebben het hele weekeind in London en daar gaan we grof gebruik van maken. Het hotel waar we slapen is prima voor wat we betaald hebben. Op zaterdag staan we op tijd op en nemen we allebei een douch. Als ik onder de douch sta was ik men gezicht en ik voel ineens dat men piercing uitsteekt, meer dan normaal. Ik blinde paniek pak ik men handdoek en nu is die helemaal uitgevallen. Ik gooi de badkamer deur open en Row en ik proberen hem er weer int e krijgen, maar it lijkt toch echt niet te lukken. We zoeken een shop in de buurt en ondertussen probeer ik ook de piercingshop in Staines te bellen voor advies. Die nemen helaas nog niet op en Rowan en ik besluiten nu eerst rustig te gaan ontbijten en dan verder te kijken. Na het ontbijt gaan we richting Old Street om daar de shop te vinden. Als we hier aankomen is het al snel duidelijk dat we te lang hebben gewacht hij is al dicht aan de binnenkant. Ik wordt geadviseerd om het 6 weken te laten helen en dan opnieuw te laten piercen. Ik vin het erg jammer maar dan doen we dat maar, niks meer aan te doen. Dit is al snel weer vergeten als Row en ik de stad nu echt eens gaan verken. We gaan naar alle goede plekken toe. Tower of London (daar lopen we langs), Golden gate bridge, Shard, Buckingham Palace, London Eye en nog veel meer. We gaan lekker eten en gaan daarna weer richting het hotel. Als we daar aankomen kijken we samen Wie is de Mol? en gaan daarna lekker slapen. De volgende dag staan we weer lekker vroeg op, ontbijten en gaan richting King Cross station, naar Platform 9 3/4 en de Harry Potter shop. Het is hier kapot druk en we lopen even rond, vinden wat leuke dingen en gaan dan gauw weer door, op naar Oxfort Street. Hier spenderen we een paar uur shoppend en eten daarna nog even wat. We hebben onze koffers in het hotel laten staan dus we gaan nog 1 keer terug om deze op te halen en gaan richting Heathrow. Rowan checked haar bagage in en we drinken nog een kopje koffie. Hierna gaat Row weer richting Nederland en ik ga ook weer naar huis. Ik heb zo genoten van dit weekeind, en dit zijn enkel de grote lijnen. We hebben mega veel foto’s gemaakt (bijna 500) en zo veel lol gehad samen, was echt super.


Dat was alweer het begin van de maand februari. Januari leek heel kort en heel lang tegelijk, weg verwarrend, maar inmiddels zitten we alweer bijna halver wegen de tweede maand van het jaar en voor ik het weet zijn de eerste 6 maanden hier alweer voorbij.


Tot gauw weer


All my love and until next time. x

Reacties

Reacties

B&B

Wat gezellig samen met Rowan. Wel eng hoor zo,n piercing.......
Schat bedankt voor je blog en tot snel. Dikke knuffels van onsxxxxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active