puckverwij.reismee.nl

Halloween, bezoek papa, Diwali en andere drukte.

Hello there, it’s been a while.

Het is de afgelopen weken erg druk geweest hier in huis. Vandaar dat ik al een tijdje geen tijd heb gehad om een blogpost te schrijven. Op 31 oktober hadden we een halloween feestje bij een vriendinnetje van Saffron thuis. Iedereen verkleed en op naar het feest. Op de weg terug langs een paar huizen en snoep verzamelen. Op donderdag maak ik plannen met papa. Hij komt in het weekeind langs. Bijles gaat niet door, een van Isha’s kinderen is ziek. Als we thuis komen probeer ik de kinderen zo stil mogelijk te houden, zodat Anuj extra bij kan slapen. Om 19 uur komt hij naar beneden. Hij heeft geslapen vanaf 12 uur. Hij blijft bij de kinderen als ik Puja ophaal. Als ik aan Puja en de kinderen vertel dat mijn vader in het weekeind komt vinden ze het super leuk. Aayden vraagt ‘neemt hij je weer mee naar zijn huis’ ik stel hem gauw gerust, ik ga nergens heen.

Vrijdag blijft Puja thuis. Ze heeft veel te doen voor Diwali. Ik help waar ik kan (en waar Puja mij toe laat, niet dat ze niet wilt dat ik help, maar ze zegt dat ik al zo veel doe, nu mag ik ook eens relaxen) vrijdag na school doen we huiswerk met de kinderen en Puja doet boodschappen. Om half 8 gaan we naar Cubs. Er is een vuurwerkshow, kampvuur en allerlei andere leuke dingen te doen. We blijven ongeveer een uurtje daar en gaan dan weer naar huis. Papa komt ook onze kant op, stiekem ben ik toch een beetje nerveus om pips weer te zien. Maar ik kan vooral niet wachten. Papa komt en aan wordt hartelijk onthaald in huis. Met de hele familie zitten we beneden en eten we wat. Rond 12 uur gaat papa weer richting zijn hotel, morgen wordt een drukke dag.

Zaterdag gaan papa en ik London in. Papa haalt mij thuis op en we rijden naar Hounslow. Hier is een parkeerplaats bij een metrostation waarmee we London ingaan. We bezoeken alle leuke en toeristische plekken waar we heen willen. We beginnen bij Convent Garden. We nemen de tram, bus en benenwagen overal naartoe. Buckingham palace, tower bridge, big ban, ook al kunnen er die niet zien. We hebben echt een top dag samen. Tijdens het avondeten bedenken we ook nog in de avond naar de film te gaan in Staines. Bohemien Rapsodie. Als we in de metro zitten maken er nog eens wat mee. Er zit een man, of nou ja, ligt een man, te slapen, met een blikje bier in zijn hand. Papa en ik zitten beide aan 1 kant. Papa staat na een paar minuten op omdat deze man bijna boven op hem ligt. Ik blijf zitten maar hou hem in de gaten. Na een bocht glijdt het blikje bier bijna uit zijn hand, waardoor de inhoud over hem heen loopt. Ik grijp het blikje uit zijn hand en hij lijkt een beetje wakker te worden. Ik vraag hem of hij okee is, maar ik krijg niet echt een antwoord. Hij beweegt wat en valt weer in slaap. Alle mensen om ons heen kijken mij aan, alsof ik weet wat ik met deze situatie aan moet. Ik besluit te wachten tot we uit moeten stappen. Als we richting de parkeerplaats lopen komen we een medewerker tegen. Ik vertel hem de situatie, welke metro en waar deze heen ging en in wat het nummer van de coupee is. De man bedankt mij en zegt het door te geven aan collega’s op de volgende stop. Papa en ik rijden terug naar Thorpe, naar de Pub. We drinken wat en gaan naar de film. Het is lekker rustig, 4 andere mensen in de hele zaal. Echt een top film (AANRADER). Uit eindelijk zijn we om 2 uur thuis en lig ik in bed, helemaal kapot.

De volgende ochtend gaan papa en ik een stuk wandelen langs Virginia Water Lake. Als we weer terugkomen is het alweer tijd voor Papa om te gaan. Het is toch weer erg lastig om gedag te zeggen. De rest van de dag is lekker rustig, gewoon met de hele familie thuis.

Op maandag gaat alles weer op rolletjes. Kinderen gaan naar school, ik ga naar de sportschool, maak alles in huis weer netjes en voor ik het weet is het alweer tijd om de kinderen op te halen. Saffron gaat na het eten naar Brownies en als de jongens en ik Puja ophalen gaan wij ook naar Brownies om het vuurwerk te bekijken. Dinsdag proberen we iets nieuws. Saffron is begonnen bij het koor op school voor een optreden in Wembley stadion. Dit betekend dat ik Saffron en Aaryan rond half 5 moet ophalen. Omdat Dadhima Aayden ophaalt kan ik de tijd tussen 3 en half 5 gebruiken om extra te strijken, omdat er op dinsdag erg veel was is om te strijken. Dit werkt goed, ik kan het meeste weg werken met deze extra tijd. Op woensdag is het Diwali. De kinderen gaan zoals gewoon naar school, Puja en Anuj blijven thuis om dingen voor te bereiden. Puja en ik maken het huis een beetje schoon, zorgen dat de kleren voor de kinderen klaar liggen en proberen ook te relaxen tussendoor.

Als de kinderen thuis komen kleden we ze om en doen we met zen alle het Diwali ritueel. Diwali is het feest van licht, staat ook wel bekent als ‘the indian christmas’. Alle lichten in huis gaan aan en blijven de hele dag aan. Alle kaarsen in huis worden aangestoken en moeten volgens traditie aan blijven tot ze vanzelf uit gaan, maar omdat wij naar het huis van Dadhima gaan doen wij ze uit na het gebed. Ik vind het erg bijzonder om mee genomen te worden in hun ritueel, geloof en feestdag. We gaan met zen alle naar Houndslow en vieren verder bij Dadhima thuis. Als we naar huis gaan is Anuj zichtbaar een beetje aangeschoten. Ik stel voor dat Puja en ik naar huis rijden, aangezien we met twee auto’s zijn gekomen. Anuj zegt dat hij wel kan rijden maar nog geen 5 minuten laten komt hij mij vragen of ik het toch wou willen rijden. Als we thuis komen gaan de kinderen gelijk naar bed. We hebben ze bij Dadhima al omgekleed in hun PJ’s, die we hadden mee genomen.

Donderdag begint moeizaam. De kinderen zijn gesloopt en zijn moeilijk wakker te krijgen. Huilend naar school omdat ze zo moe zijn. Puja begint vandaag laten en dit komt goed uit, sinds ook zij enorm moe is. Ik breng haar om 12 uur naar de trein. Ik haal de kinderen op naar school en ze lijken minder moe dan in de morgen. We gaan naar Isha toe voor bijles en op de weg naar huis zijn de kinderen nog drukker dan daarvoor. We komen thuis, ik maar het eten klaar en geef de kinderen een douche. Zodra ze uit de douche komen zijn ze zichtbaar erg moe. Iedereen gaat gauw naar bed en ook ik besluit op tijd in bed te duiken. Vrijdag is ook weer een normale dag eigenlijk. Niks echt bijzonders. De kinderen mogen langer opblijven omdat het vrijdag is maar de kinderen vallen al snel in slaap. Op zaterdag gaan Puja en Aaryan naar een privé dokter in London. Ik ga in de ochtend met hun mee op de trein, ik heb met een vriendinnetje in London af gesproken. We hebben een gezellige dag samen voor we zeiknat worden geregend. We besluiten allebei naar huis te gaan. Deze week was erg rustig vergeleken bij vorige week. Dinsdag, woensdag en Donderdag waren voor Puja erg druk, wegens onverwacht Brexit nieuws. Dus de afgelopen dagen hebben de kinderen Puja erg weinig gezien. Vanavond hebben de oudste twee kids een disco op twee verschillende tijden. Dus vanavond wordt het weer lekker heen en weer rijden.


Ik ga proberen de komende weken weer wekelijks te uploaden.

All the love and until next time. x

Reacties

Reacties

B&B

Lieve schat wat fijn dat we weer een brief van je hebben gekregen.je bent wel helemaal ingeburgerd knap hoor. Wij genieten van je verhaal.
Liefs en dikke knuffel van ons.

Bompa Alje

Hallo Lieverd,
Wat een fijne brieven schrijf je toch, zodoende kunnen we hier een indruk krijgen hoe druk je het hebt met alles en nog wat. Heel bijzonder hoe het daar gaat en ik weet zeker dat dit jaar voor je leven lang je bij zult blijven, een levenservaring die zeer waardevol voor je is, maar dat zul je later wel toegeven, nu hoeft het dus niet.
De komende tijd zal ook zeer hectisch zijn denk ik met kerst voor de deur ( doe de deur maar open dan kan kerst binnenkomen, want buiten wordt het aardig koud).
Je moet maar eens al je weer eens tijd kunt vinden iets schrijven of deze lieve familie ( dat weet ik nu dus wel zeker)met kerst omgaat, in de steden hebben wij wel eens meegemaakt maar hoe het eigenlijk achter de voordeur geleefd wordt is bij ons niet bekend, maar dat het een feest is zoals wij niet kennen neem ik aan.
Ik stop hiermee anders blijf ik doorgaan, je weet wel, die oudjes schrijven, ik kuur nog even door en soms zit er een mindere dag tussen, hehe hebben we dat niet allemaal.
Liefs van ons.
wij van 18
Bompa zaterdag 17 november 2018

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active