puckverwij.reismee.nl

Gewoon even tussendoor

Gewoon omdat het kan schijf ik nu een post over hoe het gaat met wennen hier in Engeland. Ook al is het maar ‘aan de overkant van het meer’, zoals sommige mensen hier zeggen, er zijn heel veel dingen anders hier dan dat het thuis in Nederland is. Natuurlijk zijn het de dingen zoals de taal en het rijden aan de andere kant van de weg rijden. In de eerste weken moest ik een beetje wennen aan hoe iedereen hier de woorden ‘Love’, ‘Babe’ en ‘Darling’ in het rond gooit. Als iemand achter de kassa of de postbode tegen je zegt ‘cheers, love’ is dat doodnormaal. Ik moest hier echter een beetje aan wennen de eerste dagen. Na een week was dit ook weer voorbij en ik roep het nu ook in de zeg alsof ik nooit anders heb gedaan. Ik merk dat ik het ook helemaal niet meer erg vind. Iedereen zegt het tegen iedereen dus niemand kijkt er eigenlijk meer van op. Puja zei dit altijd al tegen me voordat ik hier kwam, dus van haar was ik het een soort van al gewend. Maar de eerste paar keer dat Anuj het tegen mij zei moest ik altijd even twee keer schakelen voor ik me weer kon herinneren dat het hier normaal is om dat tegen elkaar te zeggen.

Het eten hier. Tja, ik heb helemaal niks te klagen. Zoals ik al een aantal keer heb gezegd, er wordt hier heerlijk voor mij gekookt als ik niet zelf kook. Gerechten met lam, varken, kip of vega. Ik heb nog niks gegeten dat ik echt niet lekker vond. Er wordt hier ook rekening gehouden met wat ik graag eet. Kwark voor ontbijt, muesli die ik erg lekker vind en een grote bak vanille ijs voor na het eten. Ik ben de laatste weken ook af en toe zelf boodschappen wezen doen. Ik vind het heerlijk. Gewoon rondlopen en weten wat je moet hebben, maar ook naar alles kijken wat je niet eerder hebt gezien, dingen die ik wel eerder heb gezien maar met een iets andere naam of verpakking. Sausage rolls zijn hier een big happening en wederom, je hoort mij niet klagen. Heerlijk. Ik moet af en toe wel twee keer denken dat ik de rund vrije producten mee moet nemen. Maar ik mis rundvlees eigenlijk niet. Als we ergens gaan eten met de familie wordt er vaak nog gezegd dat ik wel iets met rundvlees mag bestellen hoor, maar dat voelt toch niet helemaal chill als de rest van de familie en de kids erbij zitten. En ook, Fish and Chips… Ik vind het heerlijk maar ik moet er niet teveel van hebben want ik krijg alleen de vis al niet op, laat staan de chips er nog bij.

Ik heb ook al dik 4 weken geen sigaret aan geraakt. Hopaa. Cold turkey! Af en toe wil ik niks liever dan een sigaret opsteken maar ik hou vol, en bijt erdoor. Ik merk wel dat ik heel erg ‘snacky’ ben geworden.

Afgelopen week ben ik begonnen bij de sportschool en ben vandaag voor het eerst alleen aan de gang geweest. En het ging goed, ik heb weer spierpijn dus dat is denk ik een goed teken. Ik voel me gemotiveerd om te gaan en dat voelt ook als een goed teken. Daarnaast heb ik zaterdag in London nieuwe shirts gekocht en dat motiveert ook lekker. Als ik met wat minder spierpijn terug kom van de sportschool ben ik van plan ook wat hardloop werk in het schema te verwerken.

DE afgelopen paar dagen zijn de eerste dagen zonder Puja hier, omdat zij voor haar werk in Birmingham zit voor werk. Ik ben weet wat vermoeider dan eerst, maar dat komt ook omdat de worden ‘Mummyyyy’ nu vervangen zijn door ‘Puckkk’ en wederom, ik vind het niet erg, maar het maakt het net weer wat zwaarder dan eerst. Morgen komt Puja alweer terug en gaat Saffron op schoolreisje, dus het zal weer lekker rustig worden de rest van de week.

Dit is misschien niet de meest interessante ‘post’ tot nu toe maar ik wou dit allemaal gewoon even van me af schrijven en met jullie delen.

Until next time and all the love. X

Reacties

Reacties

Mims

Lieffie, fijn juist, deze korte berichtjes tussendoor. Dat heeft ons een inkijkje in hoe het , nu, met je gaat!
Ik zie, lees, dat je bewuste keuzes maakt en dat jij je er goed bij voelt. Hoe wordt het nog beter dan dit??
Liefs van mij X♡X

B&B

Fijne verrassing zo midden in de week ook fantastisch dat je zo open deelt wat je voelt en meemaakt.
Nogmaals liefs en dikke knuffel van onsxxxxxx
B&B

Loes

Hé, dat klinkt allemaal lekker....
Enneh, ook wel fijn een kort berichtje tussendoor ?
Bij het lezen dacht ik nog wel ff: kwark, lekkere müsli, ijs, fish and chips.... is er ook weegschaal in huis? ??
Lieve groet van een ‘gebroken’ buuf ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active