puckverwij.reismee.nl

De derde en vierde week

De afgelopen twee weken zijn goed maar ook lastig geweest. Ik heb voor mijn gevoel veel gedaan en ben druk geweest. Ik heb vorige week geen tijd en puf gehad om een post te schrijven. Dus hier is een samenvatting van beide weken en wat andere zaken die ik gewoon even krijt moet.

Week 3

Deze week had ik een aantal momenten waarop ik het lastig had met Aaryan. Hij luisterde slecht en ik verbaasde me af en toe over hoe vaak ik zijn naam moest zeggen of ik mijn stem moest verheffen. Er was een dag die zo uitermate goed ging dat ik bijna dacht ‘we hebben elkaar door en het zit nu echt goed’. Er is een gezegde ‘na regen komt zonneschijn’, maar is er ook een omgekeerde versie daarvan? ‘Na elke zomerdag volgt een enorme onweersbui’, iets langs die lijnen? Na een aantal gesprekken met Aaryan, zowel met als zonder ouders, lijkt het alsof we maar niet verder komen met zen tweeën. Maar langzaam maak zeker zie ik af en toe een klein beetje vooruitgang, en dat alleen maakt mij al erg blij. Maar dan…. Er zijn natuurlijk 3 kids. Over je jongste maakte ik me na de eerste week al geen zorgen meer, dat zit wel goed. Zoals ik al zei is de middelste nog een work in pogress. De eerste twee weken liep alles goed tussen mij en Saffron. Af en toe wat correcties maar verder helemaal goed. Maar deze week vielen mij een aantal dingen op. Saffron lijkt een bepaalde manier te hebben om haar zin te krijgen, zonder dat je het door hebt. Ze is erg intelligent voor haar leeftijd en heef overal een antwoord op. Dit is deze week erg gaan opvallen en Saffron lijkt ook door te hebben dat ik hier niet meer 1, 2, 3 meet akkoord gaat. Ze begint dan erg ze zeuren en als ik iets niet toelaat, doet ze het toch, in de hoop dat ik het niet door heb. Dit wekt bij mij erg veel frustraties op. Op het moment dat het met de een beter gaat, begint de ander. Ik heb het hier samen meet Puja en Anuj over en zij geven mij tips om hier beter meer om te gaan. Hun nummer 1 tip, ‘bel ons gewoon’. Dit vind ik lastig omdat ik weet dat ze allebei aan het werk zijn en ik ze niet wil storen op momenten dat het niet uitkomt, dus blijf ik het zelf maar proberen om te doen. Naast alle moeilijke momenten met de kinds hebben we het ook heel erg leuk met zen alle. Ik wordt soms overstroomd met cuddles en er wordt gestreden om wie er bij mij op de bank mag zitten onder een dekentje. Het weekeind van deze week was ook erg zwaar. Vrijdag op zaterdag heb ik weinig geslapen. Ik blijf maar wakker, hoe veel ik ook me omdraai. Rond half 6 gaat mijn deur langzaam open en schiet ik omhoog. Aayden staat met kleine oogjes in mijn deuropening en zegt zachtjes dat hij naar de wc moet, maar hij kan mama niet vinden. Ik help hem snel naar de wc. Als hij klaar is kan hij amper op zijn beentjes staan, omdat hij alweer half slaapt. Ik til hem in bed en ga zelf ook weer liggen. Ik val een voor een paar uurtjes weer in slaap en sta dan rustig op. Op zaterdag laat ik men nagels doen, Skype ik met mama en val daarna weer als een blok in slaap. Dit is het weekeind dat Anuj op zijn vrijgezelle weekeind is en ik help Puja zo veel mogelijk met de kinderen en rondom het huis. In de avond kijken we gezellig met zen alle tv en alle drie de kinderen vallen op de bank in slaap. Puja en ik helpen de kinderen naar bed en beginnen samen aan een nieuwe serie, Killing Eve. Als iemand nog een spannende en leuke serie wilt zien heb ik nu 3 aanbevelingen: Killing Eve, Bodyguard en The Cry. Alle drie zijn van de BBC en het enige wat ik kan zeggen is ‘Gewoon kijken’ Op zondag heb ik een hele zware dag. Ik ben nog steeds erg moe en ik mis huis en zou graag naar huis willen, ook al zou het alleen maar voor een uurtje zijn. Als ik beneden kom ontbijt ik en Puja vertrekt even later om haar nagels te laten doen, dus ik pas voor 2 uurtjes op de kinderen. En wat doe je op een zondag als het de hele dag regent? Juist, je kijkt een film. Of twee. De kinderen liggen lekker rustig op de bank en zoals ik inmiddels gewend ben komt Aayden na een minuutje of tien boven op me liggen. Dit is iets wat hij de afgelopen week heeft bedacht. In plaats van naast mij komen zitten op de bank, komt hij gewoon boven op mij liggen. Je hoort mij absoluut niet klagen hoor, ik ben door op cuddles met Aayden. Als Puja terugkomt gaat zij met de kinderen naar de huis van Opa en Oma en ik besluit om thuis te blijven omdat ik erg moe ben. De rest van de dag hou ik het gewoon lekker rustig.

Week 4

Nieuwe week nieuwe kansen. Dat is de gedachte waarmee ik de maandag van week 4 begin. Het is eigenlijk een hele goede week. Wederom met Aayden geen enkel probleem. Met Aaryan een momentje hier en daar en met Saffron is het eigenlijk nog precies hetzelfde als de week hiervoor. Volgende week heeft Saffron een schoolreisje en zal ze twee nachten weg zijn. Hiervoor worden deze week al voorbereidingen voor getroffen. Ik heb op dinsdag een afspraak voor een introductie bij de sportschool en kom thuis met een afspraak voor vrijdag en spierpijn van hier tot Tokio. Na op donderdag gebeld te hebben met Anne en Papa keert de heimwee toch weer een klein beetje terug. Gelukkig heb ik, als ik de kinderen ophaal en weer thuis ben helemaal geen tijd om aan thuis te denken. Aaryan heeft een slechte dag op school gehad, hij werd een beetje getreiterd tijdens de pauze. Vandaag valt het mij pas echt op dat als Aaryan een slechte dag heeft op school hij dit thuis afreageert, niet per se op mij, maar in het algemeen. En omdat ik de enige thuis ben niet ouder is dan 10, is het vaak op mij gericht. Anuj is op donderdag thuis en hoort dat ik mijn vragen aan Aaryan constant moet herhalen. Hij komt naar beneden en neemt de jongens mee naar het park zodat Saffron en ik naar huiswerk kunnen maken. Vrijdag heb ik weer een afspraak bij de sportschool om mijn persoonlijke sportschema door te nemen. Ik heb nog steeds een beetje spierpijn van dinsdag maar bijt me er gewoon doorheen. Daarnaast helpt het ook wel dat ik een knappe sportinstructeur heb die mij staat aan te moedigen. Zaterdag ga ik London in met een au pair maatje van Travel Active. In de morgen sta ik rond half 8 op om rond half 9 richting het station te lopen. Het is ongeveer 30 minuten lopen en dat is een lekker begin van de dag, afgezien van het feit dat het 3 graden is als ik weg ga. Als ik op het station aan kom haal ik een kaartje uit de machine, in de hoop dat ik alles goed doe. Het lijkt goed te gaan maar achteraf blijkt dat toch niet zo te zijn. Ik had twee kaartje moeten krijgen, maar er kwam er maar 1 uit. Later op de terug weg kom ik daar pas achter. Gelukkig zijn er vriendelijke mensen die mij op mijn goede woord geloven en voor mij de poortjes opendoen. Ik heb een leuke dag in London. Voor het eerst sinds de laatste keer dat ik in London was, ga ik weer naar Piccadilly circus. Dit is een raar gevoel, maar ook erg fijn. In de middag ga ik weer naar huis. Puja en Saffron komen mij ophalen vanaf het treinstation in Staines. Eenmaal thuis is Anuj bezig met een chicken roast voor avond eten en Puja maakt zich klaar voor een nacht stappen. Zondag is een lekker chill dagje. Puja vertrekt vandaag voor 3 dagen naar Birmingham voor werk en er wordt veel voorbereid voor de komende paar dagen en mij weer veel verteld. Om 4 uur breng ik Puja naar het treinstation en als ik thuiskom staat iedereen klaar om naar Staines te gaan. We haan eten bij Nandos. Ik ben nog niet binnen als Aayden zich om mijn been heen wikkelt en vraagt of ik ook mee kom. Tegen zo’n aanbod kan ik natuurlijk geen nee zeggen. We stappen in de auto en rijden naar Staines. We eten wederom kip met zen alle en gaan daarna weer naar huis om de kinderen in bad te geven en lekker te kunnen gaan slapen.

Ik ben op het moment 4 weken in Engeland. Ik heb op het moment 4 weken niet gerookt en heb al 4 weken geen rundvlees gegeten. De afgelopen weken begin in af en toe heel erg mijn familie en vrienden te missen. Gelukkig heb ik hier een extra familie die goed voor mij zorgt en er voor mij zijn als ik ze nodig heb. Ik begin steeds beter mijn weg te vinden in de buurt. En dat voelt erg fijn. Ik ben nogsteed 100 % blij met mijn keuze om hier te komen, ondanks dat ik thuis heel erg mis. Gelukkig hebben we Skype, Facetime en Whatsapp waarmee ik zo mama, papa, men zussies of men beste vriendinnetjes weer spreek. Ik ga proberen deze week elke dag wat te kunnen schrijven zodat ik nu week elke week wat kan posten.

All the love. X

Reacties

Reacties

b&b

Lieve Schat wat een prachtig verhaal weer maar wat een kracht heb jij om zo met de kinderen te kunnen omgaan, fijn zo,n dag in de city en toch een hele dappere onderneming om alleen te reizen . Is het een leuke au pair waar je mee opstap was.
Lieverd een dikke knuffel van onsxxxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active